KOKOSOWE KULECZKI Z KASZĄ JAGLANĄ - ZDROWA, SŁODKA PRZEKĄSKA DLA KAŻDEGO!


Hej Kochani!

W ostatnich dniach sporo się u mnie dzieje, dlatego nie zawsze mam czas na przygotowywanie nowych postów. Dzisiaj jednak znalazłam chwilę, by podzielić się z Wami niedawno odkrytym przeze mnie przepisem na smaczne kuleczki a'la RAFFAELLO, wykonane z produktów naturalnych i ekologicznych. Większość z nich nabyłam w sklepie internetowym ze zdrową żywnością - BRAT.PL. Przepis oczywiście został zapożyczony z internetu (tutaj znajdziecie oryginał) i nieco zmodyfikowany. Zapraszam serdecznie do lektury!:)


Czego potrzebujemy do przygotowania kuleczek kokosowych?

1. 3/4 szklanki kaszy jaglanej (KLIK)
2. Puszka mleka kokosowego (400ml)
3. Ok. 4 szklanki wiórek kokosowych (z czego 1,5 szkl. służy do obtoczenia) (KLIK)
4. 60 sztuk migdałów obranych ze skórki (KLIK)
5. Słoik ulubionego miodu (ok. 350-400 ml)
6. Aromat migdałowy


KASZA JAGLANA


Kaszę jaglaną pozyskuje się z łuskanych ziaren prosa. Jej cechą charakterystyczną jest obecność dużej ilości krzemu, który pozytywnie wpływa na skórę, włosu i paznokcie, oraz stawy. Co więcej, jest ona źródłem witamin z grupy B (B1, B2, B6) oraz niacyny. Zawiera też: magnez, żelazo, fosfor, cynk oraz miedź, sporo błonnika pokarmowego, oraz białka. Jest lekkostrawna i zarazem wysokoenergetyczna, a jej dodatkowy atut to brak obecności glutenu.

MIGDAŁY KALIFORNIJSKIE
 

Migdały zawierają dużo witaminy E, B1, B2 i PP, a także potas i magnez. Są wysokokaloryczne: (580-650 kcal/100g). Nadają się na prostą, zdrową przekąskę, ale stosowane są także w cukiernictwie. To właśnie z nich wyrabia się marcepan. Z kolei z ich nasion tłoczony jest olej.


WIÓRKI KOKOSOWE

Wiórki kokosowe to rozdrobnionyk wysuszony miąższ orzechów palmy kokosowej.  Jest on bogaty w błonnik, potas, magnez i fosfor, a także w kwas foliowy.



No dobrze. Skoro znacie już składniki których należy użyć, to teraz przyszła pora na sposób przygotowania.

Pierwsze, co należy zrobić to wlać do garnka mleko kokosowe, miód (na początek pół słoika) i wsypać do niego kaszę. Całość ma się gotować do momentu całkowitej redukcji płynu. Osobiście podlewałam mieszankę 2- krotnie odrobiną wody, gdyż kasza nie była jeszcze gotowa (całkowity czas gotowania to u mnie ok. 35 minut).


Kiedy kasza będzie już wystarczająco miękka, a płyn się wchłonie, należy dodać to niej odrobinę aromatu migdałowego i 2,5 szklanki wiórek kokosowych, a następnie wymieszać. Tak powstała papka musi troszkę przestygnąć, jednak wcześniej trzeba ją dokładnie zblendować. Tutaj mamy okazję, aby spóbować czy masa jest wystarczająco słodka i ewentualnie dodać więcej miodu. Po dokładnym zmieleniu zostawiamy wszystko do ostygnięcia.


W międzyczasie zalewamy migdały wrzątkiem i następnie obieramy je ze skórki. Ja użyłam do tego nożyka, było mi wtedy dużo łatwiej. 

Kolejny krok to  przygotowywanie kuleczek. Jak to zrobić? Wystarczy nabierać łyżką porcję zimnej masy, włożyć do środka migdał, uformować kuleczkę i obtoczyć ją w suchych wiórkach.


Z tej ilości składników wyszło mi ok. 60 sporych kulek. Przed jedzeniem polecam schłodzić je przez noc w lodówce. Najlepsze są jednak po 2 dniach ;) Oczywiście ich smak bardzo różni się od sklepowego RAFFAELLO, ale moim zdaniem i tak są przepyszne. 
Polecam Wam ich wypróbować ;) Gwaratnuję, że znikną błyskawicznie.



7 komentarzy:

  1. Oj chyba musze zrobic takie Raffaello :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za ten zdrowszy przepis .Muszę zrobić dzieciakom może im posmakują.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności ;) Też kiedyś takie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam smaczne widać i zdrowe. Muszę spisać i zrobić 😜

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis 👌👍 dziękuję, na pewno skorzystam 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. To zdrowa alternatywa na coś słodkiego,takie a'la Rafaello musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam😋😋😋
    Zdrowe przekąski jak najbardziej...❤

    OdpowiedzUsuń

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie.

Copyright © 2014 Blog testerski , Blogger