Jak zregenerować ciało po ciężkim wysiłku?


Witajcie Kochani!

Jak zapewne wiece, sport to najlepszy sposób na utrzymanie dobrej formy psychiczno - fizycznej i  zgrabnej sylwetki. Kiedy dużo się ruszamy, nasz mózg wydziela endorfiny, które sprawiają, że stajemy się szczęśliwsi i pełni wigoru. Przyczyniają się też do zwiększenia naszej odporności na stres, który czai się na każdym kroku. Sport to również świetna recepta na bycie zdrowym - w końcu nie bez powodu mówi się, że ruch to zdrowie. Czasami bywa jednak tak, że po intensywnym treningu coś naciągniemy, naderwiemy lub zwyczajnie przemęczymy się. Nasze ciało w takiej chwili odmawia posłuszeństwa i aż prosi się o regenerację. 
Istnieją różne sposoby, aby to uczynić.

ODPOWIEDNIA DIETA

Pierwszym niezwykle ważnym sposobem na odbudowanie i zregenerowanie uszkodzonych mięśni jest zdrowa dieta, bogata w witaminy, węglowodany i białko. Kiedy jednak nie wiemy co, kiedy i w jakich ilościach jeść, warto poradzić się dietetyka. To najbezpieczniejsze rozwiązanie w takiej sytuacji.

SUPLEMENTY

Być może wiele osób uważa, że suplementacja nie jest nam wcale do niczego potrzebna. Nic bardziej mylnego. Kiedy człowiek dużo ćwiczy, jego organizm wymaga o wiele więcej różnych składników. Te zawarte w jedzeniu nie zawsze pokrywają jego zapotrzebowanie, dlatego warto wtedy sięgnąć po bezpieczne, sprawdzone produkty. Przykładem będzie np. białko w formie proszku, które jest niezbędne w diecie osób budujących masę mięśniową. Kreatyna także może bardzo pomóc w osiągnięciu wymarzonego celu. W internecie istnieje wiele gotowych mieszanek, zawierających wszystkie potrzebne składniki. Warto się z nimi zapoznać i wybrać te o najlepszym i najzdrowszym składzie.

CEŃ UMIAR! 

Aktywność fizyczna jest zdrowa, ale jej przesadna ilość może nas doprowadzić do tzw. przetrenowania i licznych kontuzji. Czasem dobrze jest sobie odpuścić i poćwiczyć mniej. W końcu nasz organizm nie jest niezniszczalny i potrzebuje odpoczynku.



ROZGRZEWKA PRZED / ROZCIĄGANIE PO

Każdy trening, który mamy zamiar wykonać powinien rozpoczynać się od krótszej lub dłuższej rozgrzewki, oraz być zakończony ćwiczeniami wyciszającymi, w trakcie których uspokoimy tętno i przy okazji rozciągniemy mięśnie. To pozwala zminimalizować ryzyko kontuzji i w dużym stopniu przyspiesza regenerację po ćwiczeniach.

ZASŁUŻONY SEN

Co tu dużo mówić - sen to jedna z najlepszych i najbardziej naturalnych form wypoczynku. Zaleca się spać ok. 7-9 godzin każdej nocy i jest to konieczne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zbyt mała ilość snu negatywnie wpływa na nasze samopoczucie i może powodować silne rozdrażnienie w ciągu dnia.

MASAŻ ODPRĘŻAJĄCY
  
Na koniec zostawiłam najprzyjemniejsze - masaż, który można wykonać zarówno w warunkach domowych, jak i u specjalisty. W przypadku pierwszej opcji warto zaopatrzyć się dodatkowo w specjalny krem i olejek do masażu,  które ułatwią to zadanie i poza zwiększeniem poślizgu przyniosą też upragnioną ulgę.

Jak sami widzicie, bycie osobą aktywną to nie tylko ciągła praca i ruch, ale także konieczność odpoczynku i regeneracji. Nie można o tym zapominać, gdyż prędzej czy później organizm sam będzie się tego od nas domagał. Stawiajmy więc na jakość, nie na ilość! :)

6 komentarzy:

  1. Bardzo pożyteczne rady - ćwicz, ale w ramach rozsądku! Z ćwiczeniami wysiłkowymi jestem na bakier, wolę długie spacery lub intensywne zwiedzanie. Wracam zmęczona, ale jest i radocha, bo znów udało mi się coś fajnego zobaczyć i zwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ćwiczenia i ruch to świetny antydepresant i sposób na smukłą, jędrną figurę, ale wszystko z umiarem i głową :) Sama dobrze wiem, jak ważne są te zasady, bo swego czasu chcąc szybko wytrenować ciało, w efekcie chodziłam wiecznie obolała i zmęczona, a upragnione efekty się nie pojawiały. Potrzeba wielu czynników aby nasz organizm był zdrowe, fit i pełen energii :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla zdrowia i dobrego samopoczucia, a także dla naszej figury.Trzeba jednak zastosować się do zasad, które tu zostały przedstawione, by efekt został osiągnięty, we wszystkim trzeba zachować umiar.
    Ja nie mogę zbytnio forsować organizmu ze względu na hashimoto.Siłownia nie dla mnie, jogging , pływanie owszem czyteż kijki. Muszę też suplementować magnez, selen i kwasy tłuszczowe omega oraz dbać o właściwą ilość snu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne rady - proste i w jasny sposób wyjaśnione :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe rady. Zgadzam się w 100% :)

    OdpowiedzUsuń

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie.

Copyright © 2014 BLOG TESTERSKI , Blogger